HTML

Ferrariszubjektív

Friss topikok

GTO (288)

s.benegúz 2013.05.03. 09:56

ferrariszubjektiv.blog.hu 288-gto-1985 r4

A 288 GTO szinte véletlenül lett az ami. Eredetileg versenyzéshez szükséges homologizációs modellnek indult. Az akkori szabályok értelmében a "B" csoportban való indulás feltétele volt egy legalább 200 darabos széria legyártása. A sors fintora, hogy a kifejezetten versenyzésre kifejlesztett autóval a szabályok időközbeni megváltozása miatt már semmilyen kategóriában nem lehetett elindulni. Micsoda pech! A közönség azonban felettébb kedvező fogadtatásban részesítette a modellt, Maranelloban hátradőlhettek, nem marad nyakukon a típus, sőt az eredetileg tervezett darabszámnál többet, összesen 272 autót értékesítettek.

Megjelenésében nem mutatott drámai eltéréseket a korabeli középmotoros Ferrarival a 308-cal szemben, sziluettje igen hasonló volt, de a lemezek alatt már nem sok közös alkatrészt találni. Alapvető különbség, hogy a GTO-ban hosszirányban építették be a V8-as erőforrást amely kettős turbófeltöltést kapott. Mindkét megoldás utcai autó esetében ezen a modellen debütált. Szintén versenyautó génekre utal a 16" magnézium ötvözetű kerekek központi anyás rögzítése, és ez volt az első széria autó a világon amely túllépte a 300 km/órás álomhatárt.
Ahogy a Ford T-modelljének sikerét sem akadályozta meg az az apró körülmény, hogy csak fekete színben lehetett megvásárolni, úgy a 288 GTO-hoz egyedüliként elérhető piros szín sem rettentette el a potenciális ügyfeleket.

A GTO volt az elindítója a extrém-sportkocsik divatjának, mint kiderült volt valós kereslet kis sorozatú, kiemelkedően magas teljesítményű, méregdrága autócsodákra.

ferrariszubjektiv.blog.hu 288-gto-1985 r1

Adatok:

Típus: 2 üléses kupé
Hossz: 4290mm
Szélesség: 1910mm
Magasság: 1120mm
Tengelytáv: 2450mm
Tömeg: 1160 kg (száraz)
Fékek: tárcsa
Sebességváltó: 5+R
Üzemanyag tank: 120 l
Motor: Középen, 90° V8
Furat/löket: 81x71mm
Lökettérfogat: 2855,08 ccm
Sűrítési arány: 7,6 :1
Legnagyobb teljesítmény: 400 LE (7000 1/min)
Keverékképzés: Weber-Marelli elektronikus befecskendezés, dupla turbo
Vezérlés: hengersoronként két vezérműtengely, hengerenként négy szelep
Legnagyobb nyomaték: 465 Nm (3800 1/min)
Legnagyobb sebesség: 305 km/h
Gumiabroncs elől: 225/55 VR 16
Gumiabroncs hátul: 265/50 VR 16

ferrariszubjektiv.blog.hu 288-gto-1985 r3

Címkék: cikk oldtimer Ferrari GTO 288 GTO

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrariszubjektiv.blog.hu/api/trackback/id/tr275262756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.