HTML

Ferrariszubjektív

Friss topikok

512 TR

s.benegúz 2013.10.24. 20:02

ferrariszubjektiv.blog.hu 512tr 001

Az 512 TR a legendás Testarossa utódaként lett bemutatva, de inkább csak egy alapos ráncfelvarrásnak nevezhetők az újítások.
Megjelenésében az orr-és farrészen fedezhetünk fel változásokat, az egységes márkaarculat jegyében átemelték a 348-assal elkezdett stíluselemeket. A beltérhez sem nyúltak radikálisan: módosult az ülés és a kormánykerék dizájnja. A lemezek alatt sem találunk mélyreható változásokat, inkább sok apró fejlesztés jellemzi a Testarossa utódját. A motor-váltó egységet 30 mm-rel lejjebb szerelték a karosszériába aminek hatására mélyebbre került az autó súlypontja, így javítva az amúgy is magas színvonalú úttartást. Újak a könnyűfém keréktárcsák melyek ezúttal is a klasszikus ötküllős hagyományt viszik tovább de már 18”-os méretben. A nagyobb felnik mögött komolyabb fékberendezést találhatunk, növelt tárcsaátmérővel, lyuggatott kivitelben, négydugattyús féknyergekkel, külön első-és hátsó hidraulikus körrel, szervó rásegítéssel. A futómű kialakításában hasonló mint a Testarossa, de egy sor apró módosítással.

ferrariszubjektiv.blog.hu-512-TR-002

A motor is maradt alapkoncepciójában ugyanaz mint az elődmodellben: egy szárazkarteres, lapos tizenkéthengeres, közel ötliteres lökettérfogattal. A nagyobb szelepeknek, az új dugattyúnak és vezérműtengelynek, a megemelt kompressziónak és a modernebb befecskendező-gyújtó rendszernek köszönhetően emelkedett némiképp a csúcsteljesítmény. Ennek a végsebességre ugyan nem volt hatása, de az autó gyorsulása javult némiképp.

Az 512 TR nevében az ötös a motor literben megadott hengerűrtartalmára utal, a 12 a hengerek számára, a TR pedig a Testa Rossa rövidítése.

 

ferrariszubjektiv.blog.hu 512tr 003

Adatok:

Típus: 2 üléses kupé
Hossz: 4480mm
Szélesség: 1976mm
Magasság: 1135mm
Tengelytáv: 2550mm
Tömeg: 1473 kg (száraz)
Fékek: tárcsa
Sebességváltó: 5+R
Üzemanyag tank: 100 l
Motor: Középen, 180° V12
Furat/löket: 82 x 78 mm
Lökettérfogat: 4943,03 ccm
Sűrítési arány: 10:1
Legnagyobb teljesítmény: 428 LE (6750 1/min)
Keverékképzés: Bosch Motronic M2.7 befecskendezés
Vezérlés: hengersoronként két vezérműtengely, hengerenként négy szelep
Legnagyobb nyomaték: 491 Nm (5500 1/min)
Legnagyobb sebesség: 313,8 km/h
Gumiabroncs elől: 235/40 ZR 18
Gumiabroncs hátul: 295/35 ZR 18

 

ferrariszubjektiv.blog.hu-512-tr-004

Címkék: cikk oldtimer Ferrari 512 TR

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrariszubjektiv.blog.hu/api/trackback/id/tr155596270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.