HTML

Ferrariszubjektív

Friss topikok

F12 berlinetta

s.benegúz 2012.11.02. 09:05

 

A legerősebb

 

 

ferrariszubjektiv.blog.huFerrari-F12berlinetta 72 mod

„Minden idők legerősebb Ferrarija!”
Ennél ütősebb szlogent egy sportkocsigyártónak elképzelni sem lehet!

A cégalapító, Enzo Ferrari a versenysportban elég egysíkú koncepciót vallott: a sikerhez vezető út: építs erősebb motort! Azóta Maranelloban is rájöttek arra, hogy ennél komplexebb a világ, de a lóerőverseny jóval túlélte Ferrari urat.
Az F 12 az első modell a Ferrarinál amelynél tetten érhető az új trend: a downsizing, de csak a karosszériánál, ami minden méretében csökkent az 599-eshez képest. A motort egyenlőre nem fogták semmiféle fogyókúrára, vélhetően a következő modellváltásig várni kell a kisebb, turbós erőforrásra.

ferrariszubjektiv.blog.huFerrari-F12berlinettac8 modMivel az új csúcsmodell formájával nem akartak melléfogni mellőztek minden extravaganciát, így az eredmény kicsit túl univerzálisra sikeredett. Csak a karosszéria főbb vonalait nézve lehetne bármelyik konkurens márka terméke, az egyetlen igazán Ferrarira jellemző dizájn elem a hátsó kör alakú lámpatest, bár az Alfa Romeo közelmúltjából erre is találhatunk nagyon hasonló megoldásokat. A mozgalmas motorháztető az aero bridge-zsel viszont tagadhatatlanul egyedi formatervezési megoldás, már ebből a részletből azonnal beazonosítható a típus.
A Ferrarik karosszériáján hagyományosan megjelenik a formatervező stúdió, a Pininfarina neve. Az F 12-nél ez különösen fontos információ, mert az autó vonalai első ránézésre inkább a Zagato műhely munkáit juttatja eszünkbe, de még inkább az Aston Martinokat. Az Aston Martin One-77 és az F 12 sziluettje között minimális az eltérés, az előbbinél inkább éleket, az utóbbinál íveket használtak a tervezők, de az arányok nagyon-nagyon hasonlóak.

ferrariszubjektiv.blog.huFerrari-F12 vs Aston Martinferrariszubjektiv.blog.huFerrari vs Aston Martin

 

 


Pedig független formatervezők megmutatták, hogy van élet az Aston Martin kópiákon kívül is:

ferrariszubjektiv.blog.huFerrar 2kep egyben
Mindezek ismeretében is telitalálatnak minősíthetjük a kocsi megjelenését. Az 599-eshez képest kompaktabb méretek a tömzsibb formában még hangsúlyosabbak, az autó egyszerre mokány és arisztokratikusan kecses, már első ránézésre azt sugallja, hogy majd szétveti az erő. Az egyetlen túlzó részlet a gigantikus hűtőmaszk, ami mutáns harcsaként akarja elnyelni a világot, bár a Ferrarik öngyulladási hajlamát ismerve talán nem is baj ha szellősebb a motortér.
A hűsítő légtömegekre valószínűleg a vadonatúj V12-es erőforrásnak is nagy szüksége van ha teljesíteni akarja a megnövekedett elvárásokat, ami nem kevesebb mint, hogy ugyanolyan virgonc legyen az 599 utóda mint a 458. Az igények nagyon megnövekedtek és teljességgel jogos elvárás, hogy az ágaskodó paripát viselő valamennyi típus méltó legyen a szupersportkocsi megnevezésre. Aki nagy teljesítményű és nagy presztízsű de mégis tohonya autóra vágyik az forduljon a Bentley-hez, a Ferrarinál ilyesmiről szó sem lehet.

ferrariszubjektiv.blog.huFerrari-F12berlinetta 73 mod
A megfelelő dinamika eléréséhez a jól bevált receptet alkalmazták: emeld a teljesítményt, csökkentsd a tömeget és a légellenállást. Az autó önsúlyából 70 kg-ot sikerült faragni az elődmodellhez képest, és a tömegközéppont is mélyebbre került, kb. az utasok csípőmagasságába. Az új 6262 köbcentiméteres V12-es motor teljesítményugrása minden előzetes találgatást felülmúl, 120 lóerővel haladja meg az 599-es nem csekély 620 lóerejét. 740 LE! Ez egy rekord érték, közútra szánt autó még nem hagyta el a maranelloi gyárkaput ekkora teljesítménnyel. Ezzel az F12 a 660 LE-s Enzót taszította le a trónról. A viszonyítás kedvéért: az 1992-es Forma-1-es versenyautónak volt ugyanekkora teljesítménye, és ez húsz év elmúltával széria modellben elérhető!
ferrariszubjektiv.blog.huFerrari-F12berlinettaHa kellően kiünnepeltük magunkat az igazság kedvéért meg kell azt is említenünk, hogy az F12 imponáló adatai más megvilágításba kerülnek ha összevetjük közvetlen konkurenseivel: a Lamborghini Aventador 700, a Pagani Huayra pedig 710 lóerős. Így már nem annyira letaglózó a 740 lóerős érték, de a Ferrari termékeinél az utóbbi időben nem az a főattrakció, hogy valamiben kimagaslót nyújtanak, hanem az, hogy összességében milyen harmonikus, kiérlelt konstrukciókkal jelentkeznek. Ez a mai Ferrarik igazi ütőkártyája, a kiváló katalógusadatok csak a ráadás. Egy ilyen bődületes teljesítményű autóval az ügyfelek jó része hamar a temetőben kötne ki ha nem lennének azok az elektronikus vezérlésű, vezetést támogató rendszerek, amelyek nem veszik el a vezetés élményét, de mégis az úton tartják az autót (egy bizonyos határig). Néhány évtizede a szupersportkocsikhoz még olyan tulajdonságokat kellett társítani mint: kőkemény, férfierőt kívánó kuplung és váltó, szűk, erősen felmelegedő utastér, katasztrofális kilátás hátra, esetenként kiszámíthatatlan viselkedés, a hétköznapi életben korlátozott használhatóság. Mostanra mindez a múlté. A Ferrari csúcsteljesítményű modellje könnyedén vezethető közúton és versenypályán egyaránt, versenyzői előképzettség nélkül. Maximális sebesség stressz nélkül. A kormány mögötti flepnikkel lazán váltogathatunk a rendelkezésre álló hét sebességfokozat közül, minden mást elintéz az elektronika. Közben érezzük a tempós haladáskor ránk ható tömegerőket, halljuk a mesés motor rézfúvósokat megszégyenítő hangját, és újra és újra gázt akarunk adni.
ferrariszubjektiv.blog.huFerrari-F12berlinettaArra már nem is marad időnk, hogy gyönyörködjünk az utastér ízléses formáiban. Szerencsére már nyoma sincs a 458 űrsikló dizájnjának, az F12 beltere követi a hagyományokat, de pont annyival modernebb amennyivel kell. Első ránézésre látszik, hogy nem egy hétköznapi autóban ülünk, de nincsenek öncélú, giccses vagy nehezen használható megoldások. Perfekt. Akárcsak a motortér ami méltó az autó egészéhez. Nehéz elképzelni olyan egészséges férfiembert akinek ne lábadna könnybe a szeme a gyönyörűségtől ha a gépháztető alá pillanthat. Csodálatos látvány, ebben a Ferrari hagyományosan verhetetlen.

ferrariszubjektiv.blog.huFerrari-F12berlinetta d3 mod
A lóerőverseny talán egy öncélú mozgalom, hiszen nem ez az egyetlen módja a köridők csökkentésének, de amíg ilyen konstrukciók is születnek van okunk ünnepelni. Aki abban az irigylésre méltó helyzetben van, hogy egy ilyen járművet megengedhet magának kap valamit a pénzéért. Valamit, ami a maga nemében egyedülálló. Per pillanat.

ferrariszubjektiv.blog.huFerrari-F12berlinetta (2)



Címkék: cikk Ferrari F12 F12 berlinetta

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrariszubjektiv.blog.hu/api/trackback/id/tr244884975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása