A 288 GTO szinte véletlenül lett az ami. Eredetileg versenyzéshez szükséges homologizációs modellnek indult. Az akkori szabályok értelmében a "B" csoportban való indulás feltétele volt egy legalább 200 darabos széria legyártása. A sors fintora, hogy a kifejezetten versenyzésre kifejlesztett autóval a szabályok időközbeni megváltozása miatt már semmilyen kategóriában nem lehetett elindulni. Micsoda pech! A közönség azonban felettébb kedvező fogadtatásban részesítette a modellt, Maranelloban hátradőlhettek, nem marad nyakukon a típus, sőt az eredetileg tervezett darabszámnál többet, összesen 272 autót értékesítettek.
Megjelenésében nem mutatott drámai eltéréseket a korabeli középmotoros Ferrarival a 308-cal szemben, sziluettje igen hasonló volt, de a lemezek alatt már nem sok közös alkatrészt találni. Alapvető különbség, hogy a GTO-ban hosszirányban építették be a V8-as erőforrást amely kettős turbófeltöltést kapott. Mindkét megoldás utcai autó esetében ezen a modellen debütált. Szintén versenyautó génekre utal a 16" magnézium ötvözetű kerekek központi anyás rögzítése, és ez volt az első széria autó a világon amely túllépte a 300 km/órás álomhatárt.
Ahogy a Ford T-modelljének sikerét sem akadályozta meg az az apró körülmény, hogy csak fekete színben lehetett megvásárolni, úgy a 288 GTO-hoz egyedüliként elérhető piros szín sem rettentette el a potenciális ügyfeleket.
A GTO volt az elindítója a extrém-sportkocsik divatjának, mint kiderült volt valós kereslet kis sorozatú, kiemelkedően magas teljesítményű, méregdrága autócsodákra.
Adatok:
Típus: | 2 üléses kupé |
Hossz: | 4290mm |
Szélesség: | 1910mm |
Magasság: | 1120mm |
Tengelytáv: | 2450mm |
Tömeg: | 1160 kg (száraz) |
Fékek: | tárcsa |
Sebességváltó: | 5+R |
Üzemanyag tank: | 120 l |
Motor: | Középen, 90° V8 |
Furat/löket: | 81x71mm |
Lökettérfogat: | 2855,08 ccm |
Sűrítési arány: | 7,6 :1 |
Legnagyobb teljesítmény: | 400 LE (7000 1/min) |
Keverékképzés: | Weber-Marelli elektronikus befecskendezés, dupla turbo |
Vezérlés: | hengersoronként két vezérműtengely, hengerenként négy szelep |
Legnagyobb nyomaték: | 465 Nm (3800 1/min) |
Legnagyobb sebesség: | 305 km/h |
Gumiabroncs elől: | 225/55 VR 16 |
Gumiabroncs hátul: | 265/50 VR 16 |