HTML

Ferrariszubjektív

Friss topikok

F40

s.benegúz 2013.05.13. 20:17

ferrariszubjektiv.blog.hu f40 10.jpg

A GTO-val megszülető extrém sportkocsi filozófiát az F40 folytatta és egyben új szintre emelte. Az 1988-ban leleplezett új modell már megjelenésében radikálisan más volt mint az elődei, végletesen lapos, hemzsegtek rajta a különböző légbeömlők, és a hatalmas hátsó szárnnyal olyan lett mint egy igazi versenyautó. A legmegkapóbb részlet azonban minden bizonnyal a méretes hátsó ablak amin keresztül a motortérben gyönyörködhetünk. Igazán eredeti ötlet!

A Ferrari tervei eredetileg korlátozott darabszámról szóltak, de a tehetős ügyfelek nyomására végül a tervezett kontingens többszörösét legyártották, több mint 1300 példányt. Pedig nagyon nem lehetett válogatni az opciók között, csak balkormányos kivitel létezett és csak piros szín. A kabin spártaisága tényleg versenyautókat idézett, egyedül a légkondícionálót tekinthetnénk plusz felszereltségnek, de igazság szerint a vezető közvetlen közelében tevékenykedő motor így is hajlamos volt túlmelegíteni az utasteret. A korai verzióknál még az oldalablak sem volt leengedhető, később ezen módosítottak, de a tömeg alacsonyan tartása miatt csak kézi kurblis ablaknyitás jöhetett szóba. A Ferrariknál megszokott teljes bőrkárpitozást az F40 esetében hiába is keresnénk, a bőrborítás csupán a kormányra korlátozódik. Az autó versenyülését és műszerfalát is szövet takarja, ezeket leszámítva a burkolatlan kevlár felületek dominálnak.

ferrariszubjektiv.blog.hu f40 r8
Az F40 volt az első sorozatban gyártott autó amelynek építéséhez elsősorban kompozit anyagokat használtak, a karosszéria így egyszerre lett könnyebb és erősebb.  A motor hengerűrtartalma kis mértékben emelkedett a GTO-hoz képest 2936 köbcentire, a maximális teljesítmény elérte a 478 lóerőt. Végsebessége jócskán meghaladta a 300 km/h-t, ezzel megdöntve a szériaautók sebességi rekordját.  Alapesetben öt fokozatú szinkronváltóval szerelték, de opcióként szinkronizálatlan ”sport” váltó is elérhető volt. A központi anyákkal szerelt keréktárcsák már 17” méretűek. Érdekes részlet, hogy sem a fék sem a kormányzás nem kapott rásegítést, a jó köridő eléréséhez a vezető fizikuma is szükségeltetik.

Az F40 egy jubileumi modell, az F a Ferrarira a 40 pedig a gyár negyvenedik születésnapjára utal. Alapára 444 000 nyugatnémet márka volt kissé meghaladva a fő konkurens, a Porsche 959 420 000-es árcéduláját. Mindkét autó presztízsmodell, a csillagászati árak ellenére is veszteséggel kalkuláltak a gyártók.

ferrariszubjektiv.blog.hu F40 19 2d
Az F40 már születésekor egy legenda volt, az eltelt 25 év pedig semmit nem tompított a fényén. Ha valaki Ferrarik gyűjtésére adja a fejét ez a modell biztosan nem hiányozhat a kollekcióból. Az F40 kvalitásait mi sem bizonyítja jobban mint az a tény, hogy a brutálisan magas vételár ellenére többet értékesítettek belőle mint a 288 GTO-ból az F50-ből és az Enzoból együttvéve.
Ez esetben talán túlzás nélkül állíthatjuk az F40 egy korszakalkotó típus.

 

 

ferrariszubjektiv.blog.hu f40 r4.jpg

Adatok:

Típus: 2 üléses kupé
Hossz: 4358mm
Szélesség: 1970mm
Magasság: 1124mm
Tengelytáv: 2450mm
Tömeg: 1100 kg (száraz)
Fékek: tárcsa
Sebességváltó: 5+R
Üzemanyag tank: 120 l
Motor: Középen, 90° V8
Furat/löket: 82 x 69,5 mm
Lökettérfogat: 2936,25 ccm
Sűrítési arány: 7,7 :1
Legnagyobb teljesítmény: 478 LE (7000 1/min)
Keverékképzés: Weber-Marelli elektronikus befecskendezés, dupla turbo
Vezérlés: hengersoronként két vezérműtengely, hengerenként négy szelep
Legnagyobb nyomaték: 577 Nm (4000 1/min)
Legnagyobb sebesség: 324 km/h
Gumiabroncs elől: 245/40 ZR 17
Gumiabroncs hátul: 335/35 ZR 17

 

ferrariszubjektiv.blog (1)f40

Címkék: cikk oldtimer Ferrari F40

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrariszubjektiv.blog.hu/api/trackback/id/tr235298919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása