Az autóipar az utóbbi pár évben nehéz időszakot élt át. A világgazdasági válság eleinte a tömegmodelleket előállító üzemeket tépázta meg, némelyik a mai napig sem tudott igazán talpra állni. A luxuscikkeket gyártó manufaktúrák viszont továbbra is prosperáltak – külső szemlélőnek legalábbis úgy tűnt. Szakértők azonban megjósolták, hogy az autógyártás csúcsait képviselő márkákat is utol fogja érni a recesszió, kénytelenek lesznek ott is akciókat hirdetni ahol ez korábban elképzelhetetlen volt. Kicsit furcsa jövőkép ez, hiszen ebben a szegmensben nem ritka, hogy a csillagászati vételár ellenére éveket kell várni a megrendelt autócsodára.
Nos, úgy tűnik az új trend elérte a Ferrarit is. Az árleszállítás természetesen szóba sem jöhetett, ha a brend tündöklő fényét meg akarják őrizni nem értékelhetik le a terméket ők maguk. Az amúgy széles körben alkalmazott „beltartalom csökkentése” sem járható út egy olyan gyártótól, aki hosszútávon gondolkodik és korábban azt képviselte, hogy csak a legmagasabb műszaki színvonalú részegységeket építi be autóiba. Ha az imidzs része, hogy itt mindenből a legjobbat kapod önpusztító stratégia lenne spórolni a alkatrészeken. Olyan megoldás kellett ami tényleges és érezhető megtakarítást jelent az ügyfeleknél, de nem rombolja a márka hírnevét. Vonzóbbá teszi a Ferrari autóit úgy, hogy a vevő továbbra is különlegesen értékes vagyontárgynak tekintse azt.
A maranelloi gyár első intézkedése a régi recept elővétele: gyárts mindig kevesebbet mint amennyire igény van. Luca di Montezemolo bejelentette: 7000 darabban maximalizálják az éves termelést. Ez egy kézenfekvő megoldás, hogy felértékeld a termékedet csak van egy szépséghibája, hogy a fejlesztés költségeit kisebb darabszámmal kell kitermelned, ami ugye árfelhajtó tényező. A Ferrarinak azonban szerencséje van, az anyakonszernhez tartozó Maserati is részesül a Ferrari fejlesztéseiből, így nem a Maranelloban gyártott 7000 autónak kell egyedül azokat kifizetődővé tennie.
Az igazi ötlet persze nem a limitált darabszám hanem a 7 év karbantartás program!
Lássuk mit tartalmaz:
A Ferrari a gépjármű életkorának első 7 évében vállalja, hogy a szervizkönyv által kötelezően előírt karbantartást, a hivatalos szervizhálózaton belül, díjmentesen elvégzi.
A 7-Év Karbantartás a Ferrari exkluzív szolgáltatása, amely biztosítja, hogy a szervizbe látogató járművek mindig maximális műszaki színvonalon használhatók.
A 7-Év Karbantartás a gépjármű sajátja, amely továbbértékesítés esetén is érvényesíthető az első hét évben.
A szolgáltatás tartalmazza a kötelező karbantartáshoz szükséges eredeti gyári alkatrészeket, olajat, fékolajat, és a munkadíjat is.
Persze mondhatjuk, ha egy autó ennyire drága ez a minimum, de nem lenne igazunk. Szerintem ez egy vonzó ajánlat, tekintettel arra, hogy korábban egy-egy kötelező szervízlátogatás alkalmával akár milliós (Ft) nagyságrendű számlát is kaphattunk. Sőt, akár többmillósat. Szóval a Ferrari autói akármennyire drágák is ezzel a szolgáltatással komoly summát takaríthat meg a szerencsés tulajdonos. Hogy ez a vételárhoz képest hány százalék az nyilván sok mindentől függ. Leginkább a vásárlótól, mert ha sok tételt pipál ki az opciós listán igencsak megemelkedik a vételár, ugyanis az extrákra nincs kedvezmény. Legalábbis egyenlőre.
Kedves olvasó, amennyiben ön régóta dédelgetett álma, hogy egy új Ferrari tulajdonosa legyen, de mindig elriasztották a horribilis szervízszámlák örömmel értesítem, hogy ezzel - a gépjármű életének első hét évében - ezentúl nem kell törődnie. A gazdasági válságnak legalább ennyi haszna volt...