HTML

Ferrariszubjektív

Friss topikok

348 TB

s.benegúz 2014.05.27. 08:17

ferrariszubjektiv.blog.hu -348 1789

1989 őszén mutatta be a Ferrari termékpalettájának legújabb darabját, a 328-ast váltó 348 TB-t. A típusjelzés – a hagyományoknak megfelelően – a hengerűrtartalomra (3,4 liter) és a hengerek számára utal (8), a „T” a keresztben szerelt sebességváltóra, a „B” pedig a kétüléses kupé karosszériára, amit a Ferrari berlinettának nevez.
Enzo Ferrari 1988-as halála után ez volt az első teljesen új modell, amit bemutatott a gyár.

ferrariszubjektiv.blog.hu 348.tb 1566Az új típust elődeitől radikálisan eltérő tervezési filozófia jellemzi, a 308 és a 328-assal ellentétben a 348-ba már hosszirányban szerelték a V8-as erőforrást. Ez volt az első sorozatban gyártott Ferrari amely nem acélcső alvázon nyugodott, hanem préselt acél idomokból és a csavarkötésekkel hozzákapcsolt külön acélcső motorbölcső együttesén, melyet robotok hegesztettek és csavaroztak. Az új karosszéria tengelytávja 100 mm-t gyarapodott. A 348 stílusában is szakított a elődmodellel, az egységes márkaarculat korai képviselőjeként átvett a nagytestvér Testarossa-tól nem egy stíluselemet. A hasonlóságok az oldalsó légbeömlő vízszintes lamelláinál és a hátsó lámpatestek kialakításánál a legszembeötlőbbek. A szögletes hátsó világítótestek egészen radikális stiláris újításnak számítanak, hiszen mind a sorozat előző-, mind a későbbi modelljeit kör alakú lámpatesttel álmodták meg a Pininfarina-nál.
A keréktárcsák hagyományosan öt küllősek, de dizájnjuk teljesen egyedi, csak erre a sorozatra jellemzőek.

ferrariszubjektiv.blog.hu 11348 7

Az utasteret is újragondolták a tervezők, de forradalmi változásokra ne számítsunk. A hagyományoknak megfelelően berendezett pilótafülke ismerős darabja a két bőrrel bevont, manuálisan állítható, kellő oldaltartást adó ülés, a háromküllős bőrkormány és a kapcsolási sorrendjében a versenyautókat idéző nyitott kulisszás váltó. A kardánbox összeépült a műszerfallal, a kerek légbeömlőket akkoriban modernebbnek látszó szögletesre cserélték.

ferrariszubjektiv.blog.hu-348-GTS-799

A 348-asnak a kilencvenes évek elején, egy nehéz időszakban kellett helytállnia, amikor a sportkocsik iránt megcsappant a kereslet. Ráadásul a Testarossa-t majmoló koncepció sem bizonyult jó ötletnek, a 348-at váltó 355 majd ismét visszatér a 308-328 stílusához. A lemezek alatti innováció viszont egyértelmű továbblépés volt, tovább öregbítette a Ferrari nimbuszát.

ferrariszubjektiv.blog.hu 348 TB 111

Adatok:

Típus: 2 üléses kupé
Hossz: 4230mm
Szélesség: 1894mm
Magasság: 1170mm
Tengelytáv: 2450mm
Tömeg: 1393 kg (száraz)
Fékek: tárcsa
Sebességváltó: 5+R
Üzemanyag tank: 95 l
Motor: Középen, 90° V8
Furat/löket: 85 x 75 mm
Lökettérfogat: 3404,7 ccm
Sűrítési arány: 10,4 :1
Legnagyobb teljesítmény: 300 LE (7200 1/min)
Keverékképzés: Bosch Motronic befecskendezés
Vezérlés: hengersoronként két vezérműtengely, hengerenként négy szelep
Legnagyobb nyomaték: 324 Nm (4200 1/min)
Legnagyobb sebesség: 275 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,6 s
Gumiabroncs elől: 215/50 ZR 17
Gumiabroncs hátul: 255/50 ZR 17

 

ferrariszubjektiv.blog.hu 348 tb 1002

 

Címkék: cikk oldtimer Ferrari 348 TB

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrariszubjektiv.blog.hu/api/trackback/id/tr926212998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása