1989 őszén mutatta be a Ferrari termékpalettájának legújabb darabját, a 328-ast váltó 348 TB-t. A típusjelzés – a hagyományoknak megfelelően – a hengerűrtartalomra (3,4 liter) és a hengerek számára utal (8), a „T” a keresztben szerelt sebességváltóra, a „B” pedig a kétüléses kupé karosszériára, amit a Ferrari berlinettának nevez.
Enzo Ferrari 1988-as halála után ez volt az első teljesen új modell, amit bemutatott a gyár.
Az új típust elődeitől radikálisan eltérő tervezési filozófia jellemzi, a 308 és a 328-assal ellentétben a 348-ba már hosszirányban szerelték a V8-as erőforrást. Ez volt az első sorozatban gyártott Ferrari amely nem acélcső alvázon nyugodott, hanem préselt acél idomokból és a csavarkötésekkel hozzákapcsolt külön acélcső motorbölcső együttesén, melyet robotok hegesztettek és csavaroztak. Az új karosszéria tengelytávja 100 mm-t gyarapodott. A 348 stílusában is szakított a elődmodellel, az egységes márkaarculat korai képviselőjeként átvett a nagytestvér Testarossa-tól nem egy stíluselemet. A hasonlóságok az oldalsó légbeömlő vízszintes lamelláinál és a hátsó lámpatestek kialakításánál a legszembeötlőbbek. A szögletes hátsó világítótestek egészen radikális stiláris újításnak számítanak, hiszen mind a sorozat előző-, mind a későbbi modelljeit kör alakú lámpatesttel álmodták meg a Pininfarina-nál.
A keréktárcsák hagyományosan öt küllősek, de dizájnjuk teljesen egyedi, csak erre a sorozatra jellemzőek.
Az utasteret is újragondolták a tervezők, de forradalmi változásokra ne számítsunk. A hagyományoknak megfelelően berendezett pilótafülke ismerős darabja a két bőrrel bevont, manuálisan állítható, kellő oldaltartást adó ülés, a háromküllős bőrkormány és a kapcsolási sorrendjében a versenyautókat idéző nyitott kulisszás váltó. A kardánbox összeépült a műszerfallal, a kerek légbeömlőket akkoriban modernebbnek látszó szögletesre cserélték.
A 348-asnak a kilencvenes évek elején, egy nehéz időszakban kellett helytállnia, amikor a sportkocsik iránt megcsappant a kereslet. Ráadásul a Testarossa-t majmoló koncepció sem bizonyult jó ötletnek, a 348-at váltó 355 majd ismét visszatér a 308-328 stílusához. A lemezek alatti innováció viszont egyértelmű továbblépés volt, tovább öregbítette a Ferrari nimbuszát.
Adatok:
Típus: | 2 üléses kupé |
Hossz: | 4230mm |
Szélesség: | 1894mm |
Magasság: | 1170mm |
Tengelytáv: | 2450mm |
Tömeg: | 1393 kg (száraz) |
Fékek: | tárcsa |
Sebességváltó: | 5+R |
Üzemanyag tank: | 95 l |
Motor: | Középen, 90° V8 |
Furat/löket: | 85 x 75 mm |
Lökettérfogat: | 3404,7 ccm |
Sűrítési arány: | 10,4 :1 |
Legnagyobb teljesítmény: | 300 LE (7200 1/min) |
Keverékképzés: | Bosch Motronic befecskendezés |
Vezérlés: | hengersoronként két vezérműtengely, hengerenként négy szelep |
Legnagyobb nyomaték: | 324 Nm (4200 1/min) |
Legnagyobb sebesség: | 275 km/h |
Gyorsulás 0-100 km/h: | 5,6 s |
Gumiabroncs elől: | 215/50 ZR 17 |
Gumiabroncs hátul: | 255/50 ZR 17 |