Bár arra számítottam, hogy szeptemberben már a 458 utódját mutatják be Maranelloban, végül nem így lett. Megfeledkeztem arról, hogy komoly gyártók is szeretik a lehető legtöbb bőrt lehúzni termékeikről, és mi tagadás nagy a kísértés ha nulla euróból kifejleszthetünk valamit, amit eladhatunk újként. A recept adott volt: a 430 Scuderia-ból is készült nyitott verzió, a 458 Speciale Spider-t is kihagyhatatlannak ítélték a Ferrari menedzserei. A polcokon már ott volt készen minden alkatrész, csak össze kellett szerelni autóvá. Az egyetlen komoly feladat, hogy miként tegyék vonzóvá a vevők számára, akik nyilván nem rohamozták volna meg a márkakereskedéseket egy kifutó típus sokadik alváltozata miatt, ami ráadásul semmilyen műszaki újítást nem hordoz. Igen, ezúttal is a Ferrari csodafegyveréhez nyúltak, a korlátozott darabszámhoz, ebből a gépből sem épül ötszázadik példány, csak 499. A vevő így valóban biztos lehet, hogy egy kifejezetten ritka autótípust vásárol, és ez talán elég vigaszt nyújt neki majd fél év múlva, amikor erkölcsileg nagyot avul frissen szerzett jószága.
Az új típus természetesen sokkal vonzóbb mint az alap Spider, megkapott minden formai és műszaki innovációt amit a Speciale-nál már megismerhettünk. A műszaki adatok nagyrészt megegyeznek, a különbség annyi, hogy a nyitott változat 50 kilogrammal nehezebb.
A Ferrari neveket kitaláló részlege ezúttal is kitett magáért, a kézenfekvő Spider helyett Aperta-nak keresztelték legújabb terméküket, amely vélhetően kiválóan teljesíti küldetését, hogy a gyártási kapacitásokat a típusváltásig magas szinten kihasználja, méghozzá úgy, hogy a bevétel is növekedjen.